top of page

למה דווקא מנגה?

עודכן: 19 ביוני 2023

מנגה היא המילה היפנית המקבילה לעלילון בעברית, או בשפה מוכרת יותר - קומיקס. עם זאת, בעולם המערבי הפכה המילה מנגה לכזו המתארת סגנון מסוים של ציורי קומיקס יפניים. התיאור כללי ביותר, מדובר בסגנון ציור קווי ובו הדמויות מאופיינות בעיניים גדולות, אף ופה קטנטנים והן לרוב מתוארות בשחור לבן. הסגנון הזה הפך פופולרי במערב ורבים/ות הכירו אותו דרך הגרסה המונפשת שלו, המכונה אנימה.


ציור דמויות בסגנון מנגה


גם אני אחת מאלה שהכירו את הסגנון המונפש דרך סדרות, כמו מקרון אחד למשל :) (מה שרבים שנולדו בשנות התשעים בוודאי לא הכירו - היום דרגון בול ודומיו מוכרים יותר ;)) בתחילת דרכי בציור, כילדה, ציירתי הרבה את הדמויות הקסומות הללו ודרכן תרגלתי והתרגלתי לציור פנים אנושיות וגוף. יש משהו במערכת היחסים הקלילה שיש לנו עם דמויות מצוירות שהופך אותן גם קלילות יותר לציור. בנוסף, בניגוד לפנים וגוף אנושיים, יש לדמויות מצוירות הפחיות פשוטה יותר (בעיקר בפנים) שהופכת את מלאכת ההתבוננות לפשוטה גם כן.


מאז הילדות ועד תקופת הקורנה ציירתי רק פעם אחת בסגנון הזה, עבור סרטון שהכנתי לערוץ היוטיוב שלי. אבל הקורונה והסגר הראשון הביאו איתם מיני הזדמנויות וציור מנגה היה אחד מהם; מספר שבועות לאחר תחילת הסגר התבקשתי להעביר קורס ציור דמויות מנגה עבור אנימאיה - מוסד ללימוד אנימציה שנמצא בתל-אביב. בזמן די קצר אספתי מספר שיטות ללימוד הסגנון ויצאתי לדרך. זו הייתה הפעם הראשונה שלימדתי ילדים לצייר אונליין והחוויה הייתה נהדרת! וכך החלטתי להמשיך ללמד ציור מנגה, לצד לימוד ציור ריאליסטי.


מתוך ערוץ היוטיוב שלי, אי שם ב-2016.

מצאתי שהקלילות שיש בסגנון הציור הזה מאפשרת טבילת אש נעימה לכל מי שמעוניין/ת לצייר - כי כאן הסיכויים ״להיכשל״ נמוכים ביותר. ומשום שאחד מהדברים שעומדים בינינו לבין ציור, במיוחד בגיל בוגר, הוא הזיכרון שאנחנו גרועים/ות בזה, מנגה יכולה להיות חוויה מתקנת מושלמת. ואם נרצה להמשיך הלאה אחרי החוויה המתקנת - יהיה לנו קל יותר. בנוסף, ללמוד ציור בסגנון הזה מתאים לילדים/ות ולמבוגרים/ות כאחד! אני מגדירה את טווח הגילאים ללימודי ציור בסגנון מנגה ל- 10-120+. בימים אלה קורס ציור דמויות בסגנון מנגה מוצע באתר שלי בגרסתו הדיגיטלית. הכוונה היא שמדובר בשיעורים מוקלטים שניתנים לצפייה אונליין בכל עת. לצד השיעורים ישנם גם דפי תרגול והסבר שניתנים להורדה ואפשר לשלוח אלי שאלות ועבודות למשוב בפרטי.

עלות הקורס: 397 ש״ח.

אם תרצו קורס המתקיים בלייב אונליין (זום) - קורס חדש נפתח ביולי 2022.

הקורס יורכב מארבעה מפגשים בני שעתיים, שיתקיימו בזום. תאריכים ושעות המפגשים: יום א׳, 17/7, 17:00-19:00

יום ב׳, 18/7, 17:00-19:00

יום ד׳, 19/7, 17:00-19:00

יום ה׳, 20/7, 17:00-19:00 להצטרפות לקורס הקיץ לחצו כאן


ניתן גם להירשם לקורס דרך חנות האתר או דרכי.

במקביל, יש להירשם לאתר כחבר/ות וכך אוכל לאשר את הגישה האישית לעמוד הקורס. ----------- להצטרפות לקורס המוקלט, דרך חנות האתר לחצו כאן להנחיות הרשמה לאתר כחבר/ה לחצו כאן ------------ שאלות? תרצו לספר לי מה החוויה שלכםן עם מנגה? כתבו לי בתגובות או בפרטי ❤️

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page