top of page

איך להפיק את המיטב מקורס דיגיטלי?

עודכן: 19 ביוני 2023

קורסים דיגיטליים מוקלטים נמצאים בשוק כבר שנים רבות, אבל נראה שתחת תקופת הקורונה והסגרים עולם הקורסים הדיגיטליים הגיע כמעט לכל בית. מצד אחד זה סופר נוח לשבת בבית ולקבל את כל התכנים מבלי לצאת מהטרנינג, לעמוד בפקפקים או למצוא סידור לילדים/ות, אבל מצד שני, אין חסרה תחושת המסגרת. מסגרת יכולה להיות דבר נהדר כשזה מגיע ללימודים, כי היא מחייבת אותנו להתיישב בזמן מסוים (ולרוב מקום מסוים), להעניק את תשומת הלב המירבית לשיעור. בנוסף, מסגרת גם יוצרת רצף ותחושת שייכות לקבוצה. אם כן, איך נוכל להתגבר על המינוסים האלה כשנירשם לקורס דיגיטלי* והאם זה בכלל אפשרי? ובכן, יש לי כמה טיפים שנוגעים ספציפית לקורסים דיגיטליים בציור, אבל לא רק, שיעזרו לצלוח קורס גם ללא מסגרת חיצונית מסודרת ועוטפת.


תלמדו מה שמעניין אתכםן

הדבר הראשון שיש לי לומר הוא שקורס דיגיטלי הוא לא משהו שמתאים לכולםן וזה בסדר גמור. יש כאלה שהמתכונת הזו נפלאה עבורםן ויש כאלה שלא. מה גם שצליחת הקורס הוא תלוית נושא; לפעמים יש נושאים שכל כך מרתקים אותנו, שלא נצטרך שיושיבו אותנו ללמוד, אלא לא נוכל להתאפק עד הצפייה בשיעור הבא וננצל כל רגע פנוי לתרגול. כך שגם אם קורסים דיגיטליים הם פחות הקטע שלנו, יש קורסים בנושאים מסוימים שפשוט לא נוכל להפסיק לצפות בהם וללמוד.

אז לאלה שירצו ללמוד אונליין מקורס מוקלט, בגדול, יש שתי גישות בנוגע לצפייה בתכנים:

  1. לצפות בכל השיעורים, מבלי לתרגל את התוכן (רק להקשיב), ואז לחזור להתחלה, לצפות בכל שיעור בנפרד ולתרגל, כמובן.

  2. לצפות בכל שיעור בנפרד ולתרגל את הנלמד לפני שתמשיכו הלאה.


בכל מקרה בו תבחרו תתבקשו לתרגל - מזה אי אפשר לחמוק להתחמק, כי אין מי שיעשה את העבודה הזו עבורך. אבל כן עולה השאלה כמה לתרגל ומתי להמשיך הלאה לנושא הבא?.

כדי לענות על השאלה הזו אני בוחרת להתייחס ללמידה בקורס דיגיטלי כאל למידה בקורס שמתקיים בלייב; בקורס שמתקיים בלייב, נערך שיעור בכל שבוע/יים וכך נוצר מרווח שמאפשר זמן לתרגל את החומר הנלמד.


מכיוון שבקורס הדגיטלי השיעורים הם באורך משתנה, אני ממליצה לאגד אותם תחת נושאים (קורסים דיגיטליים לרוב יהיו מחולקים לנושאים מראש). בכל פעם שתשבו, או לאורך השבוע, צפו בשיעורים שאורכם הכולל הוא שעה עד שעה וחצי - אל תעמיסו. והכי חשוב, לאחר הצפיה הקפידו לתרגל את התוכן ולאפשר לו להיטמע. כמה לתרגל? אפשר לתרגל מעט בכל יום או פעמיים/שלוש בשבוע לפרקי זמן של חצי שעה או שעה - אפשר גם יותר כמובן. לכל אחד ואחת יש יכולות שונות ותנאים שונים, אבל מה שנכון לגבי כולםן הוא לדאוג לא להגיע לדרגת ייאוש אלא שתמיד להישאר עם חשק לעוד.


לא רק לצפות - תרגלו!

מתי להמשיך לנושא הבא? אין צורך להגיע לרמת שלמות בכל נושא של תרגול לפני שתמשיכו הלאה. עם זאת, אם שמתםן לב שיש נושא מסוים שממש מאתגר אתכםן, תנו לו קצת יותר זמן או שתמשיכו לעבוד עליו אפילו שתמשיכו הלאה לשיעורים נוספים.

אם קשה לכםן להחליט האם להמשיך או להתעכב על נושא מסוים - זכרו שכשמדובר בקורסים שלי, תמיד תוכלו ליצור איתי קשר ולהתייעץ.


ההמלצה על עד שעה וחצי של שיעורים מוקלטים בשבוע ואז תרגול היא כמובן המלצה כללית. יש כאלה שיש להםן יותר זמן לצפות ולתרגל, יש כאלה אם רקע קודם בציור שהתרגולים יהיו להםן קלים יותר - לכן ההקשבה בסופו של דבר הוא לקצב האישי שלכםן.

אז בואו נרכז את הכל לנקודות - איך להפיק את המיטב מקורס דיגיטלי: 1. בחרו את שיטת הצפייה המתאימה לכםן - לצפות בכל השיעורים קודם, מבלי לתרגל, ואז לחזור להתחלה לצפות שוב ולתרגל או מלכתחילה לצפות ולתרגל לפי סדר השיעורים בקורס. 2. אם הקורס לא מחולק לנושאים ברורים, אגדו שיעורים צמודים שאורכם עד שעה וחצי וצפו בהם לאורך השבוע. 3. ת ר ג ל ו ! ! ! אל תתקדמו לנושא הבא עד שתתרגלו את הנושא שלמדתםן. 4. נושאים מאתגרים כדאי להמשיך לתרגל גם במקביל לנושאים הבאים, או להעניק להם יותר זמן תרגול. 5. הקפידו לתרגל שלוש פעמים בשבוע (אפשר כל יום אבל לא לכולםן יש זמן :)). 6. אל תתביישו לשאול - לעיתים יש קבוצות פייסבוק לקורסים דיגיטליים (ובמקרה שלי, אפשר להפנות אלי שאלות בפרטי) - אם עולה בכםן שאלה אל תשאירו אותה בבטן. 7. קחו אחריות - הלמידה, גם אם לא מדובר בקורס דיגיטלי, היא שלכםן. קחו אחריות על התהליך והרשו להעצמכםן להינות מהתהליך הקסום (והמאתגר) של למידת יכולת חדשה. 8. זכרו - את יודעת ואתה יודע מה כי טוב בשבילך. עצות הן אחלה, אבל ההחלטה היא מהלב שלך :)

וגם חשוב, ממה להמנע? 1. זילזול בחשיבותו של התרגול. 2. מעבר לנושא הבא ללא תרגול או ללא הבנה של התוכן הקודם. הדבר יבנה את הבניין שלכםן על יסודות רעועים וחבל. 3. קפיצה קדימה כדי ללמוד ״רק מה שמעניין״ הרבה פעמים זה אומר שתדלגו על יסודות חשובים. 4. לקחת הפסקות ארוכות מידי בין שיעורים. הקפידו לצפות בשיעורים באורך שעה או שעה וחצי בשבוע ולתרגל. הקפידו שלא יווצר מצב של הפסקה ארוכה משבוע וחצי בלימדה כדי לא לפתוח פער. הפסקה אומרת גם לא לתרגל בזמן הזה (אם תתרגלו נושא לאורך שבועיים ולא תצפו בתכנים חדשים זה בסדר גמור, העיקר לשמור על רצף וקשר עם הלמידה והקורס).

ובשורה התחתונה, הקפידו לתרגל, השתדלו לא להעמיס ותהנו מהדרך. עשיתי לכםן חשק להירשם לקורס ציור דיגיטלי? לא יודע/ת איפה להתחיל? חסל סדר בושה! צרו איתי קשר בווטסאפ:

0507578197 שתהיה למידה מהנה ❤️ שירן


* קורס דיגיטלי שאינו מתקיים בלייב אונליין אלא מוקלט.

**טיפ שלא ידעתי איפה להכניס: לאלה שנתקלים בנושאים שכבר מוכרים להםן - אל תוותרו על צפייה בשיעורים גם אם נדמה שהכל כבר ידוע. תמיד אפשר להגדיל את מהירות הסרטון ולצפות בו בזריזות יחסיץ. תאמינו לי, אי אפשר לדעת מה תלמדו במפגש מחודש עם תכנים המוכרים.


על קורס ציור גוף החדש כבר שמעת? הוא עולה לאתר ממש אוטוטו ויש הנחה שווה לנרשמים/ות בהרשמה מוקדמת. לחצו על התמונה או פה לפרטים


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page